'Αλλες Μετατροπές

___________________________________________

M-1

Αγορασα ενα αυτοματο ταμπερ της Vauen ομως η πρωτη εντυπωση ηταν αρνητικη.

















Tο ταμπερ μου φαινεται πολυ μεγαλο σε σχεση με αυτο που εχω αλλα και γενικα σαν εξαρτημα.
































Εδω σε συγκριση με πιπες stanwell.
















κι εδω πως φαινεται ρεαλιστικα μεσα στο μπολ κατα το πατημα.
Δεν μου αρεσει,δεν ειναι αυτο που περιμενα,μου θυμιζει στιλετο στο μηκος και αισθανομαι ασχημα οταν το χρησιμοποιω γιατι το μεγεθος του ειναι δυσαναλογο με το βαθος της χρησης που προοριζεται.Δεν υπαρχει περιπτωση να συνεχισω να το χρησιμοποιω και δη δημοσιως αυτο το μινι-ιστίο!

















Το ταμπερ στην κανονικη του μορφη.

















Κοβω τον κορμο και το αποσυναρμολογω.Μια απο τις χαντρες ενος κομπολογιου θα γινει η κεφαλη του την οποιας και ανοιγω την διαμετρο.



































Επανω πως εγινε το πατητηρι αλλα ο δαιμονιος "Σ.Σ" δεν σταματησε εκει!
Σκεφτηκα αντι να ειναι χωριστα να ενσωματωσω το βελονι μεσα σε αυτο μιας και ηταν κουφιο και αμεσως αρχισε το μαστορεμα.






















Ετσι αφου μετρησα και εκανα την απαραιτητη διορθωση ανοιξα και την αλλη τρυπα της χαντρας.














































































Το νεο ταμπερ ειναι ετοιμο με ενσωματωμενο το βελονι καπως σφιχτα κουμπωμενο.Οπως βλεπετε ειναι ζυγισμενο και στεκεται ανετα ορθιο,μου ειναι μακραν ωραιοτερο και πρακτικοτερο απο το αρχικο!
____________________________________________

M-2

















Αυτο ειναι ενα απο τα παλαια μου ταμπερ,απο την πρωτη μερα εβρισκα την πατουρα του μεγαλη και αντιαισθητικη.

















Ειχε ξεκολλησει μια φορα και την κολλησα προχειρα μα τωρα μου ηρθε η εμπνευση για μετατροπη.Αφαιρεσα την πατουρα και λιμαρισα το κυριως στελεχος.
































Αρχικα δοκιμασα με μια φρεζατη βιδα,της εκοψα την κεφαλη και την ισιωσα καπως με σκοπο να την προσαρμοσω αλλα δεν μου καθησε καλα σαν ιδεα στο τελος.






























Υπηρχε περιπτωση ο "Σ.Σ" να εγκαταλειψει? Οχι σε αυτην την ζωη!



































Την λυση για κατι μικρο την εδωσε ενα παξιμαδι αλλα επειδη το εξαγωνο χτυπαγε ασχημα στο ματι επιασε δουλεια το σμυριγλι.






























Αρχισα να το στρογγυλευω αρκετα
































Eδω σε αντιπαραθεση με την παλια πατουρα,η διαφορα μεγεθους και λειτουργικοτητας εμφανης.








































Εκανα το κατω μερος πιο ισιο,το γεμισα με σιδηροστοκο και το εβαψα με βιομηχανικο μαρκαδορο.

 


















Κοντυνα και διορθωσα και την μυτη της βελονας να μην ειναι στο ιδιο επιπεδο ωστε να βγαινει πιο ευκολα και να μην λερωνεται στο πατημα.








































Και ιδου το παλιο ταμπερ με την αλλαγμενη βαση του,τωρα στεκεται υπερηφανο με τον αερα της ανανεωσης,μακραν πιο καλαισθητο. 





______________________________________________

M-3

Δεν ειχα διδυμο τροχο για γυαλισμα των πιπων μου και σκεφτηκα να κανω αυτη την απλη πατεντα.Περαν της πλακας το εκανα και χαριν εμπειριας κατασκευης με σκοπο στο μελλον να γινει κατι καλυτερο.Μεχρι τοτε γυαλιζα τις πιπες μου με Ελαιο ή με κερι και τριψιμο με μαλλινο υφασμα στο χερι.

















Πηρα ενα χαρτοκουτο και εκοψα 4 ροδελες,ο σκοπος για τον οποιο χρησιμοποιησα χαρτι ηταν για να ειναι το υλικο μαλακο αλλιως θα εβαζα σκληρο πλαστικο.

















Κολλησα τους δικους μεταξυ τους με ταινια διπλης ωστε να μην πατιναρουν.
































Εξωτερικα μπηκε αλλη ταινια διπλης,εκοψα απο παρκετοπανο μια λωριδα και την κολλησα.Την εκοψα σκοπιμως μεγαλυτερη για να εξεχει.




































Ο δισκος ας το πουμε στερεωθηκε σε τρυπανι με πλαστικα δεσιματος ωστε να μην μετακινειται.Περαν της εν κενω δοκιμης να δω πως γυριζει μιας και δεν ειχα Carnauba εβαλα κερι στην μια πλευρα της πιπας,περιμενα να απορροφηθει λιγο κι αρχισα το γυαλισμα με χαμηλες στροφες.










































































Να το αποτελεσμα, το οποιο για αρχη μου φανηκε καλο μιας και τοτε μονο με το χερι τις γυαλιζα.Σιγα σιγα η κατασταση βελτιωθηκε και η πατεντα πηρε αλλη μορφη σε κατι πιο στερεο με εξαρτηματα για αυτην την δουλεια και καλυτερα αποτελεσματα.









































Σιγα σιγα η κατασταση βελτιωνεται,εγινε προσαρμογη σε δραπανο με ρυθμιζομενες στροφες.Κατω η βουρτσα καψαλιασμενη οπως λεμε για να φυγει το πρωτο χνουδι.







































Λεπτομερειες απο την εσωτερικη και εξωτερικη προσαρμογη της σε αξονα με βιδα στερωμενη καλα.

















Απο τις πρωτες δοκιμες στηριξης πριν χρησιμοποιηθει λιαν συντομως κατι καλυτερο και πιο πρακτικο.















































Καθετη βαση δραπανου με βιδα στηριξης απο κατω,δεν ειναι για πολυ ζορι μα για την δουλεια μας κανει.

















Πρωτες φωτο απο γυαλισμα πιπας,θα ακολουθησουν και αλλες να δειτε την διαφορα πριν-μετα.

















Το κερι ειναι απο βαζακι δεν ειναι Carnauba. Για αρχη το βρισκω μια χαρα το γυαλισμα!

____________________________________________








































































































































































Φωτο απο μερικες πιπες γυαλισμενες απο την μια πλευρα.

















Συνολικα ποσο ωραια δειχνει μια πιπα γυαλισμενη ετσι!

















Εδω ειναι τι χνουδι βγαζει η βουρτσα,οσοι το επιχειρησετε καλο ειναι να φορατε μια απλη μασκα σκονης και να αεριζεται καλα ο χωρος.Εαν ειστε σε δωματιο θα σας φαει με την γκρινια η συζυγος γιαυτο καλυτερα σε κανενα υπογειο ή εστω μπαλκονι.
_____________________________________________

M-4

Σε περιπτωσεις οπου η οπη του μπολ βουλωσει απο καποιο κομματακι ή με τον καιρο στενεψει επειδη το μακτρο απο μονο του δεν μπορει να τα παρει ολα οπως λεμε χρειαζομαστε κατι αλλο απο το κοινο βελονι του ταμπερ.Ορισμενα μαλιστα μπροστα δεν ειναι μυτερα ωστε να κανουν την δουλεια,αλλα ειναι κοντα και δεν φτανουν ενω αλλα εχουν μικρη διαμετρο πχ 2-2.5mm. Οι πιπες μου ειναι ανοιγμενες στα 4mm ομως στην κυριολεξια αυτο δεν σημαινει πως αν μετα το μακρυ τρυπανι πατε να περασετε μασιφ βεργα των 4mm αυτη θα περασει ανετα αρα ηδη η οπη εχει μια ταση να κλεινει.Προσθεστε και τι μενει με καθε καπνισμα και θα καταλαβετε πως ειναι θεμα χρονου να μας δημιουργησει καποιο προβληματακι στο ρουφηγμα.
Θα μου πειτε γιατι το εργαλειακι δεν το εκανες 4mm και το εχεις στα 3.5mm? Ο λογος ειναι αφ'ενος θελω κατι να περασει καπως ανετα μα αν συναντησει αντισταση να ειναι μικρα σωματιδια καρβουνιασμενου καπνου αφ'ετερου δεν θα ηθελα να σκαλισει την πιπα την ωρα που καπνιζω.Το τρυπανακι των 3.5mm θα μου ξεφραξει την οπη χωρις να μου δημιουργησει ρινισματα ξυλου μεσα στον αεραγωγο μιας και δεν βρισκει στα τοιχωματα.Μην ξεχναμε σκοπος μου ειναι σε καποια στιγμη αναγκης να ξεφραξω την οπη ενω το μπολ ηδη εχει καπνο μεσα,οχι καποια διανοιξη γιατι αυτη θα γινει μετα στο σπιτι με αδειο το μπολ.
Απο την στιγμη λοιπον που δεν θα συναντησει καποιο ιδιαιτερο ζορι [εχετε δει σε παλαιοτερες αναρτησεις πως συνδεω των 4-4.2mm τρυπανι σε τσοκ για να κανω διανοιξη] εβαλα στο πισω μερος του μια χαντρα για λαβη αλλα και διακοσμητικη.Ουτως ή αλλως με τα 2 δαχτυλα το δουλευεις δεν χρειαζεται παραπανω πιεση.













 


















Μια μπλε χαντρουλα με ομορφα μπλε νερα,το τρυπανακι και εποξικη κολλα.






























Βλεπουμε πως ξετρυπαει ανετα ωστε και να μπορεσουμε να συνεχισουμε το καπνισμα μας αλλα και εχει αρκετο μηκος ωστε να φτασει ως περα.
Αυτο ειναι το "εργαλειο της καφετεριας του Σ.Σ" 

 





___________________________________________

M-5

Eαν σε καποια πιπα μας ο μαστος του επιστομιου μας εχει χαλαρωσει ή θελουμε να βαλουμε αλλο το οποιο εχει μικροτερης διαμετρο μαστο τοτε εχω σκεφτει την εξης πατεντα αφου στον αεραγωγο ειναι δυσκολο να επεμβουμε:








 








Eδω ειναι το επιστομιο του οποιου θελουμε να ανοιξουμε την διαμετρο του μαστου.

















 Μετραμε το εσωτερικο του για να ξερουμε τι τρυπανι θα χρησιμοποιησουμε


 
















 Το ζεσταινουμε λιγο στο γκαζακι μας






























μετα με προσοχη το ευθυγραμμιζουμε και το πλησιαζουμε μπροστα στον μαστο 
















κραταμε σταθερο το επιστομιο και περιστρεφουμε δεξια-σπρωχνουμε απαλα εμπρος τον αξονα του τρυπανιου σαν να τον βιδωνουμε.















  
Το αφηνουμε λιγο να κρυωσει με φυσιολογικο τροπο και κανουμε δοκιμη στον αεραγωγο της πιπας.Εαν δεν ειναι οσο σφιχτο θελουμε ξαναδοκιμαζουμε με λιγο μεγαλυτερο σε mm τρυπανι για παραδειγμα 9.3 ή 9.5mm

















Αριστερα ειναι ο νεος ανοιγμενος μαστος και δεξια οπως ηταν αρχικα,η διαφορα σε διασταση φαινεται με το ματι
 
















αλλα ας δουμε τι λεει και το παχυμετρο: ανοιξε κατα 0.53mm και πλεον εφαρμοζει σφιχτα.

















απο αλλη οπτικη γωνια.
_____________________________________

M-6

Εαν καποιος διαθετει πιστολι θερμου αερα τοτε με προσοχη ζεσταινει το μαστο ενω περιστρεφει το επιστομιο


























































και εφαρμοζει την ανωτερω διαδικασια αντιστροφα δηλαδη σταθερος ο αξονας του δραπανου και περιστρεφουμε δεξια-σπρωχνουμε απαλα εμπρος το επιστομιο σαν να το βιδωνουμε.

















Ενα αλλο παλαιοτερο παραδειγμα: ετσι ηταν στην αρχη


 














και ετσι εγιναν μετα.

__________________________________________

M-7



























































Ενα επιστομιο απο Εβονιτη που ειχε οξειδωθει και εγκαταλειφθει


























































και πως ειναι τωρα,να τονισω χωρις τριψιμο με τροχο.
__________________________________________

M-8

Ηθελα να αλλαξω επιστομιο σε μια Calabash μου,ειχα το μαυρο και ηθελα να βαλω το αλλoυ χρωματος.















  Ειχα δωσει παραγγελια για ενα επιστομιο αλλα εκανα φαινεται λαθος μετρηση και τελικα βγηκε πιο μακρυ.Δεν εστεκε ωραια σε μια Calabash που το ειχα.Αποφασισα να το μετατρεψω αλλα μιας και δεν μπορουσα να επεμβω στο κυριως μερος ειπα να κοντυνω την βαση.





























 Εβαλα εσωτερικα κυλινδρικο ξυλο για να μην συμπιεστει ο μαστος και το εντυσα με χαρτοταινια να μην το γδαρω.Επειδη δεν εχω τορνο αποφασισα να χρησιμοποιησω το δραπανο και μερικες λιμες.





























 Το μηκος του μαστου εντος του επιστομιου ηταν αρκετο για να μου δωσει απο εξω τα πολυτιμα mm που ελειπαν.Φινιρισα και το υπολοιπο,μπαινει σφιχτα μεσα στον αεραγωγο.

































Ετοιμος!
__________________________________________

M-9

Μερικα δειγματα απο δουλεια πανω σε επιστομιο.Το συγκεκριμενο επιστομιο πανω σε σχεδιο της Stanwell για μια 185αρα μου.
Το δουλεψα λιγο στο δραπανο σαν αυτοσχεδιο τορνο για "να ερθει προσωπο οπως λεμε" με τον αεραγωγο και να το κοντυνω λιγο.

 














 
















Διαφορα επιστομια:




















Πλεον στην στηλη δεξια του Blog με τις μετατροπες θα βλεπετε σε καθε πιπα τι δουλεια εχω κανει σε καθε επιστομιο της.
____________________________________


M-10

Το προηγουμενο τασακι που ειχα ηταν γυαλινο,εκτος απο το βαρος φοβομουν μηπως πεσει και σπασει.Ετσι αγορασα ενα αλλο γαλβανισμενο ["inox" που λενε μερικοι πωλητες] το οποιο εκτος απο παναλαφρο δεν εχει και εκεινες τις εγκοπες για το τσιγαρο.

 





























































Το βρηκα καλαισθητο και βολικο,κολλησα τον ειδικο φελλο οχι στο κεντρο αλλα λιγο πιο πανω και ειμαστε ετοιμοι! 
Η Minnie-ρολοϊ ειναι δωρο απο μενα στην γυναικα μου.






____________________________________

M-11

Μια σειρα απο ιδιοκατασκευη ας το πουμε εργαλειων για rustic.


















Ξεκιναμε με ενα σταυροκατσαβιδο

































































με την βοηθεια τροχου και λιμας γινονται τα δοντια.

















Επισης αλλο ενα του οποιου τα δοντια εκανα πιο μυτερα απο του προηγουμενου για να βγαζει διαφορετικο σχεδιο.














































 
 
 
 
____________________________________

M-12

Σκεφτηκανα φτιαξω αλλο ενα με βιδες ξυλου,ειναι απο το εργοστασιο μυτερες και δεν χρειαζονται δουλεια στην μυτη.


































































Εκοψα το κεφαλι της,τις κοντυνα και τις κολλησα μεσα στο "καρυδακι" οπως λεγεται.































































___________________________________

M-13

Αυτο ειναι ενα εργαλειο που ζητησα να μου το φτιαξει ο Κ.Γκουρβελος,δεν εχω τα καταλληλα εργαλεια γιαυτο,ηθελα να ειναι σε αυτην την μορφη με ψιλα δοντακια για να κανει ψιλο rustic.











































___________________________________

M-14

Συνεχιζοντας θα σας δειξω αλλο ενα που εφτιαξα με ατσαλοπροκες.

 











































Τους εκοψα το κεφαλακι στον τροχο,































τις λιμαρα με το σμυριγλι για να ερθουν στο ιδιο επιπεδο,


















και βρηκα ενα κατσαβιδι-καρυδακι 10mm ωστε να ταιριαξουν καλα μεσα,































τις κολλησα με εποξικη και ετοιμο το νεο μυτακι!
___________________________________

Μ-15

Σκεφτηκα να δοκιμασω και αλλη μια πατεντα: με τρυπανακια των 3-4mm.


 












 






























τα κολλησα μεταξυ τους και χωρεσαν σε ενα κατσαβιδι-καρυδακι.

___________________________________

Για αυτα των 4mm εκανα αλλη πατεντα:





























 
















Τα κολλησα μεταξυ τους και ετσι σαν "σωμα" τα δουλευω στο τσοκακι με το χερι.















_________________________

M-16

Βρηκα στο εμποριο αυτες τις μυτες και σκεφτηκα αν τις προσαρμοσω μονιμα σε αξονα ωστε να μπορω να τις κανω εργαλεια σκαλισματος.
































Επειδη ειχαν διαφορα 1mm διαλεξα για το ενα βεργα απο μπρουτζο και για το αλλο ενα στραβοκαρφο.
































Τα εκοψα στο σωστο μηκος,βιδωσα την αλενοβιδα και εβαλα και κολλα ετσι ωστε να μην λασκαρει ευκολα
































και τελος,βλεπετε το σχεδιο που βγαζει τι ωραιο που δειχνει!





____________________________________


Να τα αποτελεσματα απο μερικες δοκιμες:






































































































Μιλαμε για πραγματικη "μαχη" με τα ρεικια. 
 



__________________________________

M-17

Αλλο ενα "εργαλειο της καφετεριας του Σ.Σ" μονο που αυτη τη φορα ειναι για το γραφειο μου στο σπιτι.Διαλεξα επιτηδες ενα τρυπανακι των 3.5mm ωστε να βγαζει πανευκολα υπολειμματα καπνου που ξεμειναν απο το τελευταιο καθαρισμα. Ετσι μπαινει πολυ ανετα σε καθε οπη οποιασδηποτε πιπας ακομη και αφιλτρης.














































Βρηκα μια μπλε χαντρα,της ανοιξα την οπη και κολλησα το τρυπανακι με εποξικη.
 






























Αυτο ηταν,ετοιμοι για δοκιμη:































Οπως βλεπετε κανει την δουλεια του μια χαρα!





















Να το μεσα στο δισκακι με ολα τα υπολοιπα συνεργα,πλεον εχει ενταχθει στο καθημερινο σετακι.





_________________________________


M-18

Εχω 2 καφετιερες για espresso,δεν ειναι τιποτα ιδιαιτερο αλλα για εναν [το πολυ δυο] καφεδες που πινω στο σπιτι μεχρι στιγμης την κανει την δουλεια της.Μην ξεχνατε πως ο καφες για μενα το πρωϊ ειναι το απολυτο συνοδευτικο της πιπας και εχει ιδιαιτερη σημασια για μενα.
Το χερουλι με τον υποδοχεα για το καλαθακι [ως portafilter και basket αναφερονται] εχει ενα αγκιστρο το οποιο χρησιμευει ως εξης: οταν πας στο καδο να αδειασεις τον καφε που ειναι συμπιεσμενος [ως puck αναφερεται] μεσα στο καλαθακι αυτο συγκρατει το καλαθακι αν μην πεσει.Το "προβλημα" ας πουμε με το συγκεκριμενο ηταν πως δεν παταγε πολυ καλα πανω στην στεφανη του καλαθιου με αποτελεσμα να εχει λιγο τζογο και να θελει παραπανω πιεση το δαχτυλο στο αγκισκτρο ωστε με το χτυπημα να μην μας πεσει μεσα στον καδο!

 














Βλεπετε ανωτερω πως η κλιση εσωτερικα δεν βοηθαει,ιδιως η γυναικα μου τρομαζε καθε φορα που κοντευε να της πεσει το καλαθακι αρα επρεπε να γινει τροποποιηση.

 














Λιγη δουλεια με φρεζακι συν λιμα και ετοιμοι.

 













 














Βλεπετε πως παει λιγακι πιο μεσα και παταει την στεφανη περισσοτερο. Μπορουσα να το δουλεψω περισσοτερο αλλα δεν υπηρχε λογος,τωρα πιανει καλυτερα και η συγκρατηση ειναι η πρεπουσα,εν αναμονη λοιπον της νεας μηχανης θα πινω το καφεδακι μου σε αυτην.

 

_____________________________________

 M-19

 Αγορασα ενα χειροκινητο μυλο τον Hario Skerton MSCS-2TB,α ηθελα να μοιραστω κυριως μαζι με τους αρχαριους τις πρωτες μου εντυπωσεις για αυτον τον μυλο και να σας δειξω και πως βαζω σημαδι στην ροδελα ωστε να ξερω καθε φορα απο που ειναι το αρχικο σημειο μιας και ετσι οπως ειναι ευκολα μπορει κανεις να μπερδευτει.
Προσοχη στην ροδελα που υπαρχει κατω απο το ρυθμιστικο,λογω διαφανειας της ειναι πολυ ευκολο να χαθει στο λυσε-δεσε πχ για καθαρισμα.


 















Αρχικα θα σας δειξω το "στρωσιμο" ας το πουμε ετσι που του εκανα αν και εκ των υστερων εμαθα πως επρεπε να βαλω αλλου τυπου ρυζι,δανειστηκα λιγο απο το Καρολινα της γυναικας μου.


 















και το τελικο αποτελεσμα στο πιο λεπτο που ειχε,ας το πουμε Νο 1.


 















 















Πλυσιμο,στεγωμα με υπομονη και αρχιζει η δοκιμη με σπυρια καφε,αφου εκοψα 2 φορες σπυρι για Ελληνικο [ετσι να δω πως θα ειναι] τον καθαρισα και ξεκινησα κοψιμο για εσπρεσσο.Σκεφτηκα την εξης πατεντα για σημαδι,πρωτα αφου βιδωσα το επανω μερος του μυλου στη γυαλινη βαση αυθαιρετα σημαδεψα με βιομηχανικο μαρκαδορο ενα απο τα πλαστικα στελεχη,αυτο θα το ειχα σαν βαση που λεμε.

 















Μετα με την προυποθεση πως δεν υπαρχουν τριμματα στο μαχαιρι βιδωνω τερμα κατω την ρυθμιστικη ροδελα στον αξονα,φυσικα δεν μπορει να γυρισει ετσι το μαχαιρι,λασκαρω σιγα-σιγα την ροδελα,στο τσακ που αρχιζει να γυριζει κανονικα το μαχαιρι σημαδευω με τον μαρκαδορο την ροδελα ωστε να ειναι στην ιδια ευθεια με το σημαδι του πλαστικου στελεχους.

 















Αυτο ειναι το σημειο εκκινησης,απο εκει και περα μπορουμε να μετρησουμε καθε φορα το κοψιμο μετρωντας τα κενα καθως ξεβιδωνουμε την ροδελα.Φυσικα και δεν μπορουμε να μιλησουμε για ακριβεια κλικ σκοπευτικης διοπτρας αλλα οσο να ειναι μπορουμε ετσι σιγα-σιγα να ξεκινησουμε.Μιση περιστροφη η ροδελα,μια ολοκληρη,μια και μιση,δυο κ.ο.κ αναλογα το ποση υπομονη και θεληση εχει ο χρηστης.

Ο Hario συνεχιζει ακαθεκτος να κοβει 2 φορες την ημερα καφε.Για να σταθεροποιησω περισσοτερο το συνολο προσθεσα πανω απο την ρυθμιστικη ροδελα ενα παξιμαδι inox [με πατουρα σαν ροδελα "αστερακι"] στα 8mm που βοηθαει ετσι ωστε αυτη να μην εχει τζογο.

 















Επισης επειδη το εργοστασιακο κομβιο ναι με ειναι ομορφο αλλα εχει την ταση να ξεβιδωνεται το αντικατεστησα με ενα παξιμαδι σαν το προηγουμενο στα 6mm.

 















Τωρα πλεον το γυρισμα ειναι λιγααακι πιο βαρυ αλλα πολυ πιο σταθερο και μ'αρεσει,το πανω παξιμαδι δεν το εχω σφιξει με κλειδι αλλα με το χερι γιατι ακομη ειμαι σε φαση πειραματισμων για το σωστοτερο κοψιμο.

Επι τη ευκαιρια αν σας δειξω αλλο ενα κολπακι που εφαρμοζω.Το βιδωτο καπακι του μυλου [επειδη δεν χρησιμοποιω το βαζακι του για αποθηκευση] το γυρισα απο την αναποδη και το εβαλα σαν πατουρα για το φλυτζανακι.Ετσι μειωνεται η αποσταση για να γλυτωσω οσο γινεται τις φουσκαλες λογω διαφορας υψους κατα την εκχυληση αλλα και μαζευει οτι σταζει μολις τραβηξω το φλυτζανι μεχρι να βγαλω το portafilter.


 















_______________________________________

M-20

Οι Βελτιωσεις στον Hario Skerton συνεχιζονται:
Εμπνευσμενος απο μερικα που ειδα στο ιντερνετ για τον συγκεκριμενο σκεφτηκα εναν τροπο να μειωσω τον τζογο που εχει ο αξονας μεσα στην πλαστικη φωλια του.Δεν ηθελα να βαλω κατι σταθερο πχ ακρυλικο γιατι φοβομουν πως αν μετα κατι πηγαινε στραβα [πχ ηταν σφιχτο το γυρισμα του αξονα] μετα θα ειχα δυσκολια να το βγαλω και να κανω επιδιορθωση.
Ετσι ο δαιμονιος "Σ.Σ" σκεφτηκε το θερμοσυστελλομενο!


































Εκοψα 2 κομματια και τα φορεσα το ενα πανω απο το αλλο ωστε να μπαινει λιγο πιο σφιχτα ο αξονας μεσα στην υποδοχη,να μην εχει τζογο ωστε να εχει λιγο καλυτερο κοψιμο.Η κινηση του δεν εμποδιζεται και ετσι δεν ζοριζεται αναιτια το μαχαιρι.
Με μια φαλτσετα εκοψα οτι περισσευε [λειπει η φωτογραφια].


















Εγινε αντικατασταση της σιλικονουχας ροδελας απο αλλη φιμπερ ωστε να μην υπαρχει θεμα αντοχης,ναι μεν η σιλικονουχα εχει καλυτερη απορροφηση κραδασμων αλλα με την πατεντα με το θερμοσυστελλομενο δεν υφισταται αυτο το θεμα.Αναγκαστικα λογω διαφορας παχους της ροδελας εγινε καλιμπραρισμα του ρυθμιστη απο την αρχη στο επιθυμητο κοψιμο.



















Το σημαδι εγινε κοκκινο για να φαινεται καλυτερα σε συνθηκες χαμηλου φωτισμου


















και αλλαξα και το παξιμαδι στην κορυφη με καποιο ομορφοτερο 


 















και πιο βολικο στο σφιξιμο.
 _______________________________

M-21

Στις φωτογραφιες που βαζω στα φορουμ θα εχετε δει αρκετα απο τα κομοπλογια μου.
Δεν ειναι τυχαια η επιλογη χρωματων χαντρας και φουντας ουτε το μηκος του,ολα ειναι φτιαγμενα βαση των αναγκων μου δηλαδη δεν υπαρχει για μενα "ετσι το πηρα και ετσι θα το εχω" με εξαιρεση 2 που εχω τα οποια ταιριαζαν ακριβως σε αυτο που ηθελα.
Το κομοπλοϊ για μενα δεν ειναι κατι το οποιο το στριφογυριζουμε νευρικα λες και ειναι μαχαιρι-πεταλουδα,ειναι ενα κομματι απο εμας,δειχνει κατι απο την προσωπικοτητα μας γιαυτο και το επιλεγουμε με προσοχη,προσεχουμε να μην πεσει κατω ουτε να λερωθει.
Παρακατω θα σας δειξω βημα-βημα πως φτιαχνω εγω τα κομπολογια μου,θα παρατηρησετε πως δεν ειναι απο κανενα εξωτικο υλικο [εχω ακουσει ανοησιες πχ ξυλο καμηλας] πλην ομως εμενα με ευχαριστει να το βλεπω και να το γυριζω σιγα ή να τριβω τις χαντρες και να αφηνω να πεφτουν μια-μια ενω σκεπτομαι με ηρεμια.

Διαλεγουμε πρωτα απο ολα το σχημα και το χρωμα των χαντρων ΠΑΝΤΑ σε μονο αριθμο

 















εδω ενα γαλαζιο με ασπρες αποχρωσεις μεσα.


















Αγοραζουμε το καταλληλου παχους κορδονι,οχι πολι ψιλο αν μην μας φθαρει αμεσως και κοπει και οχι πολυ χοντρο για να περναει ανετα η χαντρα μεσα και να μην σκαλωνει.


















Καψαλιασμα της ακρης για να μπαινει το κορδονι ανετα στην τρυπα της καθε χαντρας.



















Κοβουμε στο καταλληλο μηκος,εγω το εχω στα 4 δχτυλα δικα μου γιατι ετσι με βολευει στο γυρισμα,πολυ κοντο κορδονι σημαινει δεν μπορουμε να πιασουμε το μερος που γυριζει προς την παλαμη ενω πολυ μεγαλο σημαινει γυρισμα με καθυστερηση και θα εξεχει μετα απο την παλαμη πολυ η φουντα.


















Να η φουντα μας με τον καταλληλο υποδοχεα,το "κουπακι". Το λεω ετσι γιατι θελω την φουντα μεσα σε αυτο και οχι να ειναι συνδεδεμενη με συρματακι πχ με μεταλλικη μπιλια γιατι στο γυρισμα η φουντα καθυστερει και παιρνει μεγαλη κλιση,τωρα κινειται μαζι με το "κουπακι" [δεν βαζω ποτε χαντρα στο τελειωμα].


















Ανοιγμα οπης στο "κουπακι" [αμα δεν εχει] ή μεγαλωμα της υπαρχουσας για να περναει ανετα εις διπλουν το κορδονι.


















Το περναμε μεσα προσεχοντας να μην εχει καποιο γρεζι στην οπη και μας φθειρει με τον καιρο το κορδονι


















και αφου κανουμε εναν κομπο λιωνουμε τις ακρες με φωτια και τις παταμε με το μυτοτσιμπιδο μας για να μην μπορουν να λυθουν ποτε απο μονες τους.


















Κοβουμε το σχοινακι της φουντας και το περναμε απο μεσα

 















το σφιγγουμε καλα ενω προσεχουμε ο κομπος μας να μην εχει μεγαλο ογκο γιατι δεν θα χωραει μετα καλα στον υποδοχεα.


















Κολληση με 2 κολλες,μια κυανοακρυλικη και μια για υφασματα.Δεν βαζω μονο κυανοακρυλικη γιατι εχει την ταση να "καιει" καθε τι υφασματινο και με τον καιρο μπορει να μας ξεκολλησει η φουντα απο κοβονται σιγα-σιγα τα κροσια της στην βαση.


















Ψαλιδισμα της φουντας να μη ειναι πολυ μακρια.


































Εαν μετα δουμε πως σε καποιο σημειο δεν εχει πατησει καλα τοτε βαζουμε μια-δυο σταγονες κολλα και με την λεπτη μυτη πιεζουμε απαλα την βαση της φουντας μεσα στον υποδοχεα. Γενικα δεν βαζουμε πολλη κολλα μεσα γιατι απλα θα τρεξει απο την οπη του υποδοχεα προς τα κατω προς το κορδονι και υπαρχει κινδυνος να παει χαμενη ολη η δουλεια μας!

















Για να στεγνωσει καλα κρεμαμε το κομπολοϊ καπου κατακορυφα ωστε το βαρος των χαντρων να τραβαει κατω τον κομπο μεσα στον υποδοχεα.Μπορειτε να το κρεμασετε πχ απο την μεγγενη σας ή οπως επανω να το πιασετε αναμεσα στο κενο των σιαγωνων της πενσας οπου δεν υπαρχει κινδυνος να κοπει το κορδονι και να το αφησετε ετσι να στεγνωσει με την ησυχια του.

 















 















 















 























________________________________________ 

M-22

Πολλες φορες σας εχω δειξει με τρυπανακια πως δουλευω στην οπη τιυ μπολ αλλα και στο εμπρος μερος του επιστομιου,εχω ενα των 4mm και ενα των 4,2mm.
Θα σας δειξω πως τα προσαρμοζω με εναν ευκολο τροπο σε ξυλινη λαβη ωστε να μπορω να τα εχω μονιμα καπου χωρις καθε φορα να πρεπει να τα βιδωνω στο τσοκ.
Αγορασα ξυλινες λαβες που βαζουν πχ τις λιμες [στο παρελθον ειχα χρησιμοποιησει πλαστικη αλλα η κολληση δεν ηταν σταθερη] και αρχισε η προσαρμογη.



















 Πρωτα για το τρυπανακι των 4 mm


















Βλεπετε ποσο στενη ηταν η τρυπα εξ'αρχης

















την οποια ανοιξα λιγο παραπανω για να μπει η κολλα μεχρι μεσα.


















Εγινε η κολληση 

 















και να το αποτελεσμα.

_______________________________


 Το ιδιο και για το τρυπανακι των 4,2mm







































 Ανοιξα την οπη της λαβης λιγο παραπανω



και εγινε η κολληση.

 















Να το ετοιμο και αυτο!

________________________________________


M-23

Αλλες 2 λαβες για τα τρυπανακι των 4 και 4,2mm που χρησιμοποιω τις μετατροπες μου.

































Σκεφτηκα να πρωτοτυπησω λιγακι και εδωσαν αν μου κανου το σημειο που ακουμπουν τα δαχτυλα "σαγρε" οχι μονο για να πιανω την λαβη καλυτερα αλλα και για ομορφια.



















































Ετοιμο το ενα και παμε και για το αλλο:


































Εδω το σχεδιο ειναι λιγο διαφορετικο ομως το εκανα βαση του ιδιου σκεπτικου.
















































Να και μια πιο κοντινη ληψη για να δειτε καλυτερα τα σκαλισματα επανω στις λαβες:


















Ειμαστε ετοιμοι λοιπον για τρυπηματα!




______________________________


M-25
  



Μια μετατροπη Κομπολογιου πο το Α εως το Ω δηλαδη οπως το πηρα ετοιμος οπως λεμε και πως το μετετρεψα στο τελος.
 
 










 










Ετσι ηταν οταν το αγορασα,χωρις φουντα.























Επειδη ο αριθμος των χαντρων ειναι μεγαλος για μενα (στριφογυρισμα) θα αφιρουσα την μια και μετα θα εβαζα μια φουντα που ταιριαζε στα χρωματα που ηδη εχει.
























Στην πορεια ειδα πως μια χαντρα ηταν ελαττωματικη εκ'κατασκευης.













































Ετσι την γυαλοχαρτισα και την περασα απο την βουρτσα του αυτοσχεδιου τροχου για να γυαλισει.












Για να χωρεσει η νεα φουντα πρεπει μια χαντρα να σκαφτει κυλινδρικα,επειδη αυτα δεν γινονται ευκολα στο χερι αλλα και επειδη υπαρχει κινδυνος να σπασει η χαντρα εδωσα και μου εκαναν το αρχικο ανοιγμα σε τορνο.






















Βλεπετε το Πριν και το Μετα.











































Με το κωνικο εργαλειο,το φρεζακι αλλα και την μυτη απο εργαλειακι του Dremel ανοιξα την χαντρα τοσο ωστε να χωρεσει η φουντα καλα μεσα, μην ξεχνατε πως θελουμε και ελαχιστο χωρο παραπανω για την κολλα.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Βρισκω το καταλληλο διαστημα μεταξυ των χαντρων,αυτο ειναι εξαιρετικα σημαντικο για μενα γιατι:

α) μεγαλο κενο κανει το κομπολοϊ να γυριζε με καθυστερηση και κρεμαει αρκετα στο χερι μετα το γυρισμα

β) μικρο κενο δεν βολευει στο πιασιμο μετα το γυρισμα,αναλογα το παχος των δαχτυλων του ιδιοκτητη πρεπει ο καθενας να βρει το σωστο μηκος.

 

 











Τωρα θα φτιαξω την χαντρα της κορυφης,εκει που θα μπει η φουντα.Το ανοιγμα απο το εργοστασιο φυσικα ακι ειναι για ενα κορδονι ομως εγω θελω να περασω δυο,ετσι την ανοιγω με προσοχη στο πισω μερος της.












Καψαλιαζω και τις 2 ακρες ωστε να περασουν ανετα





















Κανω το περασμα και μετα κομπο για να πιασει με κοντρα στην βαση της χαντρας και αν μην εχει τζογο.











Κοβω οτι περισσευει και ζεσταινω τις ακρες ωστε με τον κομσο να γινουν μασιφ οπως λεμε, ετσι δεν προκειται να λυθει ποτε το κομπολοϊ μας.
































Γινεται η κολληση του κομπου στην βαση,ετσι το κομπολοϊ μας ειναι στιβαρο,χωρις τζογο και ασφαλες μιας και δεν λυνεται απο μονο του με τιποτα!












Για φουντα διαλεξα μια κιτρινομαυρη σκοπιμως.





















Κοβω το πισω μερος,αφαιρω την υποδοχη της (το ''κουπακι") και κοβω λιγο το συρμα που προεξεχε

Προσοχη! να μην το κοψετε πολυ γιατι μετα η φουντα θα λυθει και ειναι πολυ δυσκολο αν οχι αδυνατον για τον μεσο χρηστη να την ξαναδεσει οπως ηταν.





















Κολληση της φουντας αφου την πιεσω γερα μεσα να σφηνωσει, αφηνω να στεγνωσει πολυ καλα η κολλα πριν κανω κατι αλλο γιατι αλλιως θα ξεκολλησει και μετα θελει μετατροπη για να ξανακολληθει,εαν η μετατροπη δεν πετυχει τοτε η φουντα ειναι αχρηστη αρα τσαμπα λεφτα και κοπος.































Η φουντα για τετοια Μεσαιου μηκους κομπολογια ειναι μεγαλη για μενα,δεν εξυπηρετει στο γυρισμα και την κουρευω λιγο,μεγαλη προσοχη κι εδω για ενα λαθος θα ειναι μοιραιο!

Αν την κοψετε πολυ κοντη θα ειναι ασχημο το θεαμα και καταστρεφεται ΟΛΗ η προσπαθεια που κανατε για το κομπολοϊ σας.
































































































Να πως φαινεται το κομπολοϊ μονο του αλλα και με καφε-πιπα δηλαδη ''επι το εργον".
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
______________________________


M-25

[προσεχως]





« Γεννηθήκαμε και θα πεθάνουμε 'Ελληνες ! »

« Γεννηθήκαμε και θα πεθάνουμε 'Ελληνες ! »

Ancient Greek Hoplites

Ancient Greek Hoplites

Greece 1821

Greece 1821

Η θεωρία του Sherlock Holmes:

Η θεωρία του Sherlock Holmes:

Followers